петък, 12 февруари 2021 г.

ОТГЛЕДАХ СИ ПТИЧЕНЦЕ

Отгледах си птиченце и още от първия миг знаех, че ще е при мен само докато се научи да лети. Радвах се на първите му пухкави перца, после на по-твърдите … Подреждах му ги и правех всичко, за да заякнат. Когато дойде времето, го учех как да разперва крилете си. После – как да лети (още помнех!).

Накрая то отлетя.

От първия миг знаех, че това ще се случи и въпреки, че го обичах повече от всичко, не се опитах да забавя времето – но се опитвах да го удължа за себе си, вътре в себе си.

Някои имат късмета птиченцето им да лети наблизо и да каца при тях от време на време, докато се превръща в красива птица. Моето пое на дълъг път и сега лети някъде по света, а светът се оказа непреодолимо голям…

Пазя някои перушинки на моето птиче и често ги галя и им говоря – разказвам му за светове, които не съм виждала и които то вероятно отдавна е облетяло. Не си позволявам и да мечтая да беше от онези птици, дето се завръщат понякога – тази мечта е несправедлива за него, а за мен - болезнена. Остана ми гордостта, че съм отгледала птица за високи далечни полети. Но, Господи, за какво ми е гордост? Дай ми само да си припомня как се лети!

 

ПЪТЕПИСИТЕ НА ДУШАТА МИ

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Представена публикация

Въпреки, че първият ден от Новата година е просто следващият ден от календара, ние сме го натоварили с важната задача рязко да разграничи дв...