четвъртък, 9 февруари 2017 г.

ВИСОКО ЦВЕТЕ



С времето разбрах, че винаги съм била високо цвете във ветровито поле и съм придобила умението да оцелявам. Покрай мен оцеляваха само ниските цветенца и тревички, научили се от страх или от благост, или поради други причини, да свеждат главички под вятъра. Аз стърчах и в началото ветровете ме биеха безпощадно, но нещо в природата ми не ми позволяваше да се сведа. Мисля, че поради същото нещо никой не можа и да ме пречупи. После - за известно време - ветровете загубиха интерес към мен. Беше ми жал като гледах какво причиняват на другите - исках да помогна, да протегна листа и да придърпам някого при себе си, но се оказа невъзможно. Много е самотно да не можеш да помогнеш. 
Един ден не вятър, а човек ме откъсна. Обичах този човек и бях щастлива да съм неговото цвете, макар и откъснато. Любовта ми го правеше добър и много се усмихваше. Но веднъж откъсната, станах подвластна на времето. Свежестта ми си отиваше, радостта ми започна да се топи и понякога бях истински тъжна, че скоро няма да съм неговото красиво цвете. Той с тревога наблюдаваше как силите ми си отиват и един ден реши, че вече няма нужда от мен. Дори не ме захвърли - просто се обърна и изчезна. Преди да се обърне видях лицето му - беше горчиво. Не знам къде отиде. Чаках го, но той никога не се върна. 
После се предадох. 
Дълго ме настъпваха чужди подметки, давеха ме дъждове и после слънцето ме сушеше... А аз само исках някак да отида до коренчето си - не знам защо вярвах, че там ще намеря сили да се надигна отново - да бъда пак високото цвете, което винаги съм била. 
Изглеждаше, че няма надежда, но аз тихичко шепнех все тази молитва.
Минал край мен един мил вятър и чул шепота ми. Когато ме понесе нямах представа накъде летя, а и вече нямах сили да се надявам. Беше ме завихрил така, че не можех да видя къде съм. После внезапно ме пусна и утихна. Погледна ме и мисля, че се усмихна, а после хукна нанякъде. Бях уморена и съм заспала. След не знам колко време се събудих, отворих очи и слънцето ме заслепи. Премрежих мигли, за да видя по-ясно. Бях се заплела в най-ниските листа на някакво високо цвете - толкова високо, че не можех да видя лицето му, но знаех, че е красиво. Беше единствено на полянката. Усещах се някак близка с него и необяснимо щастлива ... Мина време докато осъзная, че то беше поникнало от моето коренче. Че то беше Аз - чисто нова и силна, и жива. 
И сега съм същото онова високо цвете - и пак не ме е страх от ветровете. Само от хората. Но само от някои.


ПЪТЕПИСИТЕ НА ДУШАТА МИ
Надя Костова

Photo: Pixabay

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Представена публикация

Въпреки, че първият ден от Новата година е просто следващият ден от календара, ние сме го натоварили с важната задача рязко да разграничи дв...